dimecres, 6 de juny del 2012

Les meves classes fora de l'institut


Com sempre i per sort, les classes de les acadèmies on he anat han estat diferents. També hi havia cops que els objectius eren molt específics i que duraven poca estona, però molts cops eren objectius a llarg termini, que duraven uns dos o tres dies. A més, la planificació de les classes no era sempre la mateixa i no es veia limitada a un llibre de text. 

Per començar, l’aprenentatge era molt més inductiu que deductiu, llevat que s’hagués de resoldre un dubte molt específic. Mai ens explicaven la regla, sinó que ho treballàvem sempre a través d’exemples, de textos reals (sobretot notícies o articles de diaris), enregistraments (fragments d’un programa de televisió, d’una sèrie, un documental, etc.) i també a través d’activitats dinàmiques (i, de tant en tant, no tan dinàmiques). 

Començàvem sempre responent preguntes del que havíem fet o explicant qualsevol cosa que volguéssim en aquell moment. Aquests 10-15 minuts de classe sempre es feien de manera molt relaxada, ja que l’objectiu principal era parlar i trencar el gel. Després d’això, la professora presentava els ítems que volia treballar, però no de manera explícita, sinó que fèiem alguna activitat que ens obligués a treballar aquests aspectes. Per exemple, per treballar l’estructura “wish”, ens preguntava per alguna cosa del passat que havíem fet (tipus regret) i, per tant, ens veiem obligats a practicar-ho. Un cop identificat l’objectiu, ho seguíem practicant interactuant amb els companys o amb activitats de tota la classe. Gairebé mai treballàvem individualment i, si algun cop ho fèiem, després sempre ho comentàvem amb el del costat. Quan ja havíem après i interioritzat l’ítem, anàvem una mica més enllà i intentàvem relacionar-ho amb altres aspectes de la llengua.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada