Vaig néixer el 1991 i, per tant, si ens cenyim a la definició de “nadiu
digital”, jo no ho sóc. Per dos anys en quedo fora i entro en el grup dels “immigrants
digitals”; tot i així, em sento més dins que fora del món digital. Sí que és
veritat que, de vegades, m’he sentit una mica “iaia”. Per exemple, quan em vaig
fer twitter, al principi no sabia com
funcionava el tema dels retweets, però
en qüestió de dos dies ja n’era tota una experta. A més, m’agrada utilitzar
sempre que puc els ordinadors i totes les màquines similars. De moment, encara
no he arribat al punt d’odiar-los, segurament perquè sóc jo la que els domino i
no ells.
Les xarxes
socials

Cursos de
llengües en línia
Em costa ser constant si no hi ha algú a darrere que m’obligui a fer-ho.
Per això, no sóc una bona candidata a fer cursos de llengües en línia. Mai n’he
fet cap i no m’ho he plantejat mai. Estudiar una llengua requereix una
motivació i si es vol estudiar en línia encara més. Responsabilitat i constància
màxima, cosa que no és fàcil. A més, com defensava Vigotski (ara em poso amb
arguments seriosos i de pes! J ), la interacció i l’entorn social és molt important en l’aprenentatge.
Per tant, aprendre una llengua sol i a distància pot estar bé, però fins a un
cert punt. Crec que per adquirir la gramàtica i el lèxic és útil, però per
practicar alguns aspectes lingüístics com la producció oral pot ser una mica
més difícil. Sé que hi ha maneres de fer-ho, com fer videoconferències,
enregistraments, entre d’altres, però personalment crec que no és el mateix.
No puc negar, però, haver utilitzat recursos en línia per fer exercicis
de gramàtica i de vocabulari, però esporàdicament. El que solo fer sovint és mirar
molts vídeos al YouTube. M’encanta veure entrevistes de famosos, reportatges i
tota mena de vídeos que gent freak
penja a la web. M’hi puc passar hores i hores. També m’agrada molt llegir els
diaris de diferents països i, tot i que no ho faig diàriament, sí que de tant
en tant m’agrada consultar-los.
Moodle

I per acabar... entorn EPA? No sé si arriba a tenir-lo. Com he dit,
segueixo diaris, alguns vloggers i,
per què enganyar-nos, em vaig fer twitter
bàsicament per seguir a gent famosa d’arreu del món. Sempre que puc llegeixo
els seus tweets i aprenc força, ja
que quan no entenc el que diuen, ho busco al diccionari (encara que sol ser
llenguatge col·loquial).
Mireia, fa bastant que no comento el teu bloc!
ResponEliminaBé, pel que fa a això que comentes del twiter, que el priemr cop que el vas obrir no entenies res, a mi em va passar exactament el mateix (encara que no en tinc, n'he vist algun dels meus amics. Però, jo no crec que això sigui pel fet de ser "inmigrants" o "nadius" digitals, ja que segurament els nadius també tenen dificultats quan es toben amb un recurs nou!!
Crec que tens una experiència molt extensa en tot aquest món de les xarxes socials, eh? Però crec que una cosa que destacaria del que has dit és que ets tu qui domina aquestes tecnologies.
Sara
Bé, cada cop estic més enganxada al portàtil i, de vegades, penso que m'hi passo massa hores davant de la pantalla. De moment, però, encara no m'he tornat addicta a cap de les xarxes socials. Tot i així, confesso que les obro totes almenys un cop al dia, simplement per mirar si hi ha alguna cosa important, igual que tots els emails. Ja és un costum! No crec que siguem immigrants digitals, però hi ha cops que em saturo de tanta informació que hi pots trobar a la xarxa, no et passa a tu? Això sí, m'encanta fer mil coses alhora, com per exemple escoltar música mentre xatejo i faig feina! :)
EliminaInteressant la teva aportació de Vigotski, molt ben documentada;) Totalment d'acord amb tu amb això que dius que l'excessiva llibertat d'aprendre en línia no és gaire bona. I és que no només és necessari un professor que faci de guia, sinó que fins ara sempre he defensat que la interacció amb la resta d'alumnes de la classe és molt important.
ResponElimina