Cada curs els professors es veuen “obligats” a preparar un programa per
al curs. Però, tots ho feien amb deteniment? Crec que alguns dels professors
que he tingut (parlo sobretot de l’educació secundària) improvisaven i si no
eren prou bons com per fer-ho, sort en tenien del llibre, que era la seva santa
salvació (com ara és google, que és Sant Google per a tot!).
He de dir que el programa de les classes de català i castellà eren molt
semblants, per no dir idèntics. La manera d’ensenyar-ho potser era una mica
diferent segons el professor, però treballàvem exactament el mateix. Aquestes
dues llengües es basaven sobretot en la gramàtica, en aprendre més vocabulari (lèxic
formal i no aquell que parlem al carrer i a casa) i en aprendre a escriure
correctament sense fer faltes d’ortografia i de manera coherent i cohesionada.
Ara no tinc cap índex dels llibres que feia servir, però com ja vaig dir en una
de les primeres entrades, els llibres de llengua catalana i castellana es
dividien de la següent manera: lectura i comprensió lectora amb lèxic
corresponent a la lectura, un apartat de sintaxi i/o morfologia, un apartat de
neologismes o derivació, un apartat de tipologia de textos, un apartat d’ortografia
(regles, evidentment), un apartat de literatura i, finalment, unes quantes
pàgines d’exercicis de síntesi per acabar la unitat amb entusiasme! Així doncs,
tot era aprendre estructures, regles i formes de manera deductiva i cada cop
amb més dificultat. Per tant, penso que per aquestes dues llengües el programa
era a partir de gramàtica tradicional i estructures sintàctiques.

Finalment, només vull dir que m’hagués encantat poder treballar per
tasques comunicatives. De fet, alguna representació teatral de cinc minuts o
algun joc de rol vam fer, però no van servir de res, així que no els compto.
Considero que treballar amb projectes més grans i complets s’aprèn molt més i,
a més, l’alumne s’ho passa millor i alhora aprèn.
¿Qué opinas de el último trabajo que hicimos el año pasado en Producción Inglés? El que consistía en preparar un guion de un corto y luego interpretarlo y grabarlo ¿Te pareció de provecho? ¿Hubieses cambiado algo? Yo realmente no aprendí nada... creo que organizar un proyecto así tiene que estar muy bien planteado para que la gente aprenda algo de verdad y eso fue muy libre.
ResponEliminaHola Sofi :)
ResponEliminaPues como comenté en clase cuando hablamos de este tema, dije que esta actividad no me sirvió de mucho. No pudimos escoger el tema del vídeo y fue todo muy rápido. Nosotros hicimos el guión por google docs porque no teníamos tiempo para quedar, después nos lo repartimos y nos lo estudiamos individualmente (mira que actividad más grupal!) y en un día lo grabamos al estilo más cutre que uno pueda imaginarse! Además, después tuvimos muchos problemas técnicos para editar el vídeo. Para mi fue una actividad diferente a las que habíamos hecho y cuando grabamos nos lo pasamos bien, pero reconozco que fue una pérdida de tiempo y, como dices, yo tampoco aprendí nada. A lo mejor, si lo hubiéramos hecho con más tiempo y no en la última semana del trimestre, hubiese sido interesante.