![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgL8JzYknvIN8T_HsdDg-rO822AUmR9TWAZVwnmOcNFSkwPP3PBbDNS00y2Oh6ROvDz3Q9Em0VyVM6YGCMH5xPUanOpZw3rfAwuB7aMUjsg_Kp3y6Okg8hehOVxvZi1xXGbCDFTcxsP37Q/s1600/tumblr_l66t82yzY51qzbeyio1_500.jpg)
I és que aprendre sense motivació és gairebé sinònim
de fracàs, sobretot en adolescents crítics i pragmàtics com érem. Si em
cenyeixo a parlar de l'ensenyament de llengües estrangeres diria que, de tots
els professors d'anglès que he tingut a l'institut, pocs sabien que l'objectiu
principal d'estudiar una llengua estrangera és poder comunicar-se a la vida
real. Bé, potser sí que el sabien, però simplement optaven per la solució més
fàcil, ja que probablement se sentien més còmodes aplicant una metodologia més
tradicional i així també tenien la classe controlada. Aquesta manera de pensar
(bastant carca, per cert) feia que els alumnes tinguessin més motius per
passar de l'assignatura sense cap mena de remordiment. Per a la majoria no
només era inútil estudiar anglès, sinó que també era una de les matèries maries,
d'aquelles que amb una mica de sort i fent la pilota al professor s'aprovava. I
els pocs que ens interessava l'anglès (que per la resta érem els super-mega
experts en anglès quan el nostre nivell era pèssim comparat amb altres
europeus) érem els que havíem descobert fora de classe que saber i dominar una
llengua estrangera en aquest món globalitzat és imprescindible i enriquidor com
a persona.
Per sort, això jo ho vaig descobrir als 15 anys quan vaig anar a Irlanda (una mica tard, però suficient per no acabar de perdre la motivació per les llengües).
Ara sí, en el pròxim post us parlaré de les
meves estades a l'estranger.
Fins aviat! :)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada